2009年6月8日 星期一

好歌詞

The greatest love of all (Whitney Houston)

I believe the children are our future
Teach them well and let them lead the way
Show them all the beauty they possess inside
Give them a sense of pride to make it easier (可是現在有多少的人只在意孩子考試分數的高低,而忽略了深藏在他們内心深處,那足以改變世界的美麗?)
Let the children's laughter remind us how we used to be(而有多少成年人因爲多年在現實世界中打滾之後,已經忘了他們也曾經像孩子一樣純真過?)

Everybody's searching for a hero
People need someone to look up to(是不是說沒有安全感,是人的天性?所以每個人都在找著屬於自己的英雄,好讓自己在看著他的時候能夠安心?)
I never found anyone who fulfilled my needs
A lonely place to be
And so I learned to depend on me(當沒有人可以依靠的時候,我知道我只能依靠自己。)

I decided long ago, never to walk in anyone's shadows
If I fail, if I succeed at least I live as I believe
No matter what they take from me
They can't take away my dignity(我決定為我自己而生活,就算我失去了所有,我不會失去我的尊嚴。所以考試放馬過來吧!!!我不怕你啦!!!!*心虛*)

Because the greatest love of all is happening to me
I found the greatest love of all inside of me
The greatest love of all is easy to achieve
Learning to love yourself, it is the greatest love of all

And if by chance that special place
That you've been dreaming of
Leads you to a lonely place
Find your strength in love

1 則留言:

匿名 提到...

看了你这篇留言,
我会心一笑,
我目前是在新山的某某小学当Guru Interim (临教),
现在的家长总爱以分数来评定一个孩子的成功与失败,
甚少家长会花费很多的心思关切孩子到底喜欢什么,又或者潜在的潜能是什么?
刚刚看了你的一些部落格,
如果你没注明你是医生,
根本想象不出,
因为你太细腻了。
继续发表你的文章,
隐隐约约总有一些可以触动人心的地方。
加油!

blog 存檔